Medlemskap

Medlemskap i Furnes Håndball regnes fra den dag kontingent er betalt.

For å ha stemmerett og være valgbar må et medlem ha vært tilsluttet klubben minst en måned og ha betalt kontingent. Medlemskap kan opphøre ved utmelding, stryking eller eksklusjon. Utmelding skal skje skriftlig og har virkning fra den er mottatt.

Et medlem som skylder kontingent for mer enn et år, kan strykes fra medlemsregisteret. Medlem som strykes kan ikke tas opp som medlem igjen før skyldig kontingent er betalt. Dersom et medlem ikke har betalt forfalt to års kontingent, strykes medlemmet.

Medlemskap og treningsavgift

For å være medlem og spilleberettiget, må treningsavgift betales hvert halvår ved forfall. Ved manglende betaling frafaller medlemsrettighetene, spilleberettigelsen og klubbens forsikring av de aktive. Medlemskontingent betales første halvår.

Vedtatt sats for medlemskontingent er 300 kr pr år for aktive medlemmer.

Vedtatte satser for treningsavgift eksklusiv medlemskap pr. halvår er:

Serie
Aldersgruppe
Treningsavgift inkl. medlemskap pr. halvår
Isbjørnserien
J/G 7-9 år
500 kr
Aktivitetsserien
J/G 10-11 år
1 000 kr
Regionserien
J/G 12 år
1 250 kr
Regionserien
J/G 14-16 år
1 500 kr
Seniorspiller i regionserien
Senior
1 500 kr

Medlemskap er personlig.

Retningslinjer for treningsavgift

• Spiller registrert som medlem pr. 1. februar og 1. september betaler
    treningsavgift.
  • Starter spiller å spille håndball to måneder etter ovennevnte datoer er man
    pliktig til å betale halve medlems- og treningsavgift for perioden man starter
    opp i.
  • Slutter spille å spille håndball innen to måneder etter ovennevnte datoer er
    man pliktig til å betale halve medlems- og treningsavgift for perioden man
    starter opp i.
  • Medlemmer som ikke betaler kontingent/treningsavgift blir pålagt et gebyr på
    kr 100,- ved andregangs purring.
  • Det er det enkelte medlem sitt ansvar å sørge for at opplysning adresse og
    e-post i medlemsregisteret stemmer.
  • Spiller som ikke har betalt kontingent og/eller treningsavgift kan ikke delta i
    turneringer eller på kamper.
  • Spiller som ikke har betalt kontingent og/eller treningsavgift senest 4 uker
    etter første forfalldato kan ikke delta på treninger.
  • Refusjon av treningsavgift skjer i utgangspunktet ikke. Under visse vilkår kan
    det søkes skriftlig om å ettergi deler av treningsavgift ved skade.

Støttemedlem

For ikke aktive spillere det mulig å bidra som støttemedlem – satsen for dette er satt til
kr 50,- pr år. Innbetaling merkes med navn og adresse innbetales til klubbens konto 1810.28.35340.