Foreldrekontakten er arrangementsansvarlig og har ansvaret for at alle oppgaver dekkes:

Oppgave Antall
Kiosk 2 personer
Inngang 1 person
Sekreteriat 2 personer + eventuell speaker

Alle skal møte opp i hallen 1 time før første kampstart.

Før kampstart skal:

• reklameseil settes opp
  • banen klargjøres med benker
  • målene sitter fast og nett på mål er i orden

Kioskvaktene har ansvaret for salg i kiosk under arrangementet.

Inngangen skal være betjent med én vakt fram til andre omgang i siste kamp.

Sekretariatet har ansvar for å fylle ut kamprapportskjema og få det underskrevet av begge dommerne. Se veiledning i kampboks.

Arrangementsansvarlig:

• Må sørge for at kamprapporter og penger til dommere er i hallen før første kamp starter.
  • Har ansvar for at resultat blir ringt inn på resultatservice (tlf. nr. står oppført på kamprapportskjemaet), og at kamprapporten blir sendt umiddelbart etter arrangementet.
  • Konvolutter med frankering blir lagt i hallen. Sammen med kamprapporten, skal også dommerregninger sendes. Det laget som har ansvaret for arrangementet er også ansvarlig for at dette blir gjort. Dersom ikke dette blir gjort umiddelbart etter kampen, vil laget bli fakturert ”bot” for ikke innsendt kamprapport og ikke innringet resultat. Ca 500 kr.- pr kamp. (bestemt av NHF sentralt)
  • Arrangementsansvarlig må være den siste som forlater hallen, kontrollere at søppel i garderober er tømt og at alle lys er slokket. (Nøkkel lånes av trener på arrangementslaget)

Kioskvakter:

• Sørger for at vekslepenger er i orden
  • Sjekke toalettene før og under arrangementet
  • Forberede salg av kioskvarer, det som selges tilfaller det laget som har dugnaden

Inngangsvakt:

• Sørger for at det er vekslepenger i kassa
  • Tar imot inngangspenger fram til andre omgang i siste kamp
  • Føre regnskap, skjema ligger i kiosken.

Sekretariatet:

• Det skal være minst to personer i sekretariatet: En tidtager og en er sekreter som skriver kamprapporten. I tillegg kan det være en speaker. (OBS! I Isbjørnserien der det er to baner)
  • Finner fram kamprapport for kampen, sørger for at alle spillere er registret og at ledere har skrevet under før kampstart (ligger eksemplarer i arrangementsboks)
  • Kobler opp anlegget og sørger for musikk før kamp
  • Sørger for at dommerne signerer kamprapporten etter kamp
  • Sørger for at det blir skrevet skademelding ved alvorlige skader, og at denne blir signert av dommer og lagleder
  • Etter kamp: Rigge ned anlegget.

Speaker:

• Dersom det er speaker, skal denne helst presentere spillerne. Start med bortelaget!
  • Opplyser hvem som scorer mål og stillingen etter scoring.
  • Opplyser hvem som får bestrafning.
  • Melder ifra hvor lenge det er igjen av kampen ved ett minutt gjenstående ved hver omgang.

Ansvaret til oppmann og foreldrekontakt

Oppmann:

• Delta på kamper.
  • Fylle ut kamprapport
  • Etterfylle medisinkoffert.
  • Sette opp kjøreliste til kamper.
  • Kontaktperson til forbundet, endringer på kampoppsett.
  • Melde opp nye spillere til sin sportlige leder

Forelderkontakt:

• Være styres kontakt inn i laget
  • Har ansvaret for dugnad på hjemmearrangement, sette opp vakt liste.
  • Arrangere foreldermøter
  • Sette opp liste over større dugnader
  • Er den som blir arrangementansvarlig på hjemmearrangement