Furnes Håndball skal være en håndballklubb for breddeidretten med et godt tilbud til spillere i klubben med mål om å skape langt og positivt engasjement i håndballen og for klubben med visjon om at

Furnes Håndball er en håndballklubb hvor lek, trivsel og sportslig utvikling for enkeltspillere og laget står i sentrum!

Furnes Håndball skal bidra til et sterkt og trygt miljø for barn og unge og er takknemlige for alle støttespillere, aktive, trenere, tillitsvalgte, dugnadsgjenger og alle andre som bidrar til klubbens aktiviteter og miljø. Det er dette samholdet og denne støtten som gjør Furnes Håndball sterkere og tilbudet bedre.

Furnes Håndball skal være en håndballklubb hvor lek, trivsel og sportslig utvikling for enkeltspillere og laget står i sentrum. Deltakelse er basert på laginnsats, vennskap, samhold og sunn konkurranse.

Denne visjonen bygger på en anerkjennelse av det samfunnsansvar som vi i Furnes Håndball tar.